همشهری آنلاین: رئیس‌ جمهور گفت: نتایج فعالیت‌های فرهنگی باید همه مردم را امیدوار و آرمانی کند و این شدنی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد، در جلسه کارگروه فرهنگ و هنر فارس افزود: ابتکار عمل، خلاقیت، جوشش فکری و معنوی از ضرورت‌های فعالیت‌های فرهنگی است و باید از هر عنصری که این ویژگی‌ها و مؤلفه‌ها را تقویت می‌کند، حمایت شود.

رئیس جمهور توجه به محتوا و روح حاکم بر فعالیت‌های فرهنگی را هدف اصلی توجه به امور فرهنگی دانست و گفت: کار فرهنگی یعنی خودسازی، توسل به خدا، اخلاق و معنویت و این مؤلفه‌ها اموری نیستند که فقط با ابزار و امکانات مادی بوجود بیایند.

آقای احمدی نژاد افزود: در فعالیت های فرهنگی بیش از تجهیزات فیزیکی و مادی باید به محتوا و نرم‌افزار فعالیت‌های فرهنگی توجه شود .

رئیس‌جمهور، استان فارس را دارای ذخایر معنوی و فرهنگی فراوان دانست و خطاب به اعضای کارگروه استان گفت: هدف از برگزاری کـارگـروه فـرهنگ و هنر، توجه به نرم‌ افـزار فعالیت فـرهنگی است، اگر طوری باشد که فقط بودجه را در سخت ‌افـزار و تجهیزات هـزینه کنیم نتیجه مطلوب نمی‌گیریم.

احمدی نژاد گفت: بـاید با دعوت از صاحب نظران، استادان، هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگی راهکارهای تقویت و ارتقای سطح فرهنگ و هنر استان را استخراج کرد و بستر لازم برای حضور و فعالیت‌های مفید فرهنگی در سطح استان مهیا شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه از استان فارس این انتظار وجود دارد که در عرصه فرهنگی پیشتاز و پیشگام باشد، افزود: باید از همه ظرفیت‌‌های استان استفاده شود تا این استان بتواند در بخش‌‌های گوناگون فرهنگی الگوهایی را ارائه کند که در کل کشور از آن اقتباس شود.

محمود احمدی نژاد همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورمان خاطر نشان کرد: باورم ایـن است که در مقابل هجوم مخرب فرهنگ مادی نـه تنها می‌توانیم مقـاومت کنیم، بلکه ایـن تـوانمندی را داریم که بر آن غلبه کنیم،زیرا امروز بشریت از وضع مـوجود جهـان نـاراضی است و دشمنان همه حیثیت انسان را با نگاه مادی متلاشی کرده‌اند.

رئیس ‌جمهور با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به خانواده گفت: باید برای تقویت و ارتقاء ارکان خانواده برنامه ویژه‌ای داشته باشید چرا که اگر فردی در خانواده‌ای پاک و معنوی تربیت‌شود بدون تردید آسیب‌پذیری او بسیار پایین خواهد بود.

احمدی‌ نژاد با تاکید برضرورت توجه به نماد عزت ومقاومت مردم استان فارس در مقابل بیگانگان، توجه و فرهنگسازی از این نمادها را اقدامی مفید در عرصه آشنایی جوانان با علما، بزرگان و بیگانه‌ ستیزی آنان دانست.

رئیس‌ جمهور همچنین از پیشنهاد کارگروه فرهنگ و هنر استان فارس برای ارائه بورسیه تحصیلی شهیده حجاب مروه الشربینی استقبال کرد و گفت: ایجاد بورسیه تحصیلی شهیده مروه الشربینی اقدامی ارزشمند در برابر تهاجم مخرب فرهنگی غرب است.

احمدی نـژاد افـزود: دانشگـاه شیراز در کنار سـایـر دانشگاه‌‌هـای کشور می‌تـواند شماری از دانشجویان محجبه را که از تحصیل آنها جلوگیری می‌شود ، بورسیه کند .

مروه الشربینی زن باحجاب مصری بود که چندماه پیش در دادگاهی درکشور آلمان مورد حمله فرد نژاد پرستی قرار گرفت و در حضور شوهر و فرزند سه ساله اش به شهادت رسید.

کد خبر 97979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز